- WHO ARE YOU

VEM ÄR JAG?
Jo lite kortfattat då, jag är en 17 årig tjej, om drygt 2 månader är jag myndig, alltså 18 (längtar). Vilket fall, jag är uppfödd på en gård några mil söder om Borås, med min familj och såklart våra älskade hästar! Har ett litet stall på 6 boxar och en helt okej ridbana utanför stallet och stora smarriga sommarhagar och SJÄLVFALLET natur och miljö för fina skogsturer.

Jag har fått mitt livs intresse av min kära mamma som är lika hästtokig som mig, om inte ett snäpp värre!

Jag fick min egna ponny vid 2 års ålder och några år senare bröt jag armen på ponnyn olyckligtvis, såna smällar man får ta inom denna ridsport, komihåg det!

Jag är hoppryttare rakt igenom, älskar att sitta på hästens rygg och galopperar mot hinder efter hinder, känslan av att gå in på banan och vänta på sin startsignal den är oslagsbar.

Om jag ska försöka använda min kära hjärna så tror jag att jag är på min 17:de häst som jag köpte för bara några dagar sedan faktiskt, den 12/2 köpte jag min 17:de häst. Självklart har jag inte kvar alla dessa. De flesta av de 17 är ponnyer, men min ponny tid tog slut den 23 oktober 2010 då jag sålde min sista och underbaraste ponny jag någonsin haft, vi kom upp till medelsvår tillsammans.

Just nu har jag mammas egna uppfödning atlas och tävlar med, var med ända sedan han föddes den där kalla april dagen tills nu. Men tyvärr är denna magnifika fyrbenta djur tillsalu, då jag har ett stort intresse för brötiga, heta och galna hästar och han är precis tvärtom + att han är lite för stor för mig.   

Har även min nya förälskelse, Voyage, som också är mammas gamla uppfödning en gång i tiden.
Han är hela 17 år, snart 18 men friskare än någon annan häst, så jag köpte tillbaka han i fredags för att han ska få avsluta sina dagar där han föddes, MEN eftersom han är så pigg som han är blir han min andra tävlingshäst och får bli riden, tränad och tävlad tills han själv säger stop, och när det är stop är det stop, så vi kör så länge han säger till. Han har gått upp till 145 i hoppning och även blivit nominerad av de 10 bästa hingstarna på hingst premieringen, (han var hingst upp till 8 års ålder) och förra året trotts sin ålder hoppade han upp till 130 så visst har han mycket kvar att ge den gamla gubben. 

Det sista då, denna blogg kommer handla om mig och mina hästar i framgångar och motgångar igenom tävlingsinsattser och tränings pass, och en hel del filmer och bilder kommer komma upp titt som tätt.


EN BILD PÅ MIG OCH MIN FÖREGÅENDE D-PONNY BELLA.


 


Kommentarer
Postat av: Karolin

Rolig blogg, och du verkar minst sagt ha ett spännande liv! Kommer följaXD

2011-02-14 @ 08:01:21
Postat av: Izza

Hmm, lägger in dig i mian favoriter så jag hittar till din blogg, nu får du fan ta massa kort och uppdatera ofta så kan jag kolla minst 1gång om dagen! ;)LYCKA TILL

www.nattstad.se/izabelgonzalez

2011-02-14 @ 08:34:11
URL: http://www.nattstad.se/izabelgonzalez
Postat av: Erika

trevlig häst blogg :)

2011-02-14 @ 12:07:27
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0